Nyhedsbrev april 2024

Det har længe været en drøm at realisere projektet Hospicehjemmet Ebenhaezer i Vesterlund, dog har vi stået overfor flere udfordringer undervejs. I mere end 5 år har vi arbejdet på at omdanne vores vision til virkelighed, men det er ikke så simpelt som man måske tror. Vi har byggegrund, lavet tegninger og mødtes med interesserede investorer, men det er svært at få et banklån til et nyt projekt midt på landet.

Fra Konkurs til Håb
Der er kommet nye muligheder for at kunne etablere Hospicehjemmet Ebenhaezer. I bestyrelsen har vi besluttet at skifte fokus og ser nu på muligheden for at overtage friplejehjemmet Meta Mariehjemmet i Gadbjerg, som desværre gik konkurs i marts 2023.

Efter konkursbegæringen trådte Vejle Kommune til for at sikre beboerne den nødvendige pleje og omsorg. Det åbner en unik mulighed for at overtage det eksisterende friplejehjem med de nuværende beboere, med forventning om at etablere et friplejehjem for beboerne med livstruende medicinske sygdomme.

Lokalsamfundet
Meta Mariehjemmet i Gadbjerg har stor opbakning fra lokalsamfundet, både praktisk og økonomisk. Nu, hvor Hospicehjemmet ønsker at overtage driften af friplejehjemmet, håber bestyrelse fortsat på et godt samarbejde og støtte fra lokalsamfundet. Vi har haft kontakt med nogle af Gadbjergs borgere, som glæder sig over vores interesse i at overtage friplejehjemmet.

Søgning efter økonomisk støtte til realisering af Hospicehjemmet Ebenhaezer.
I vores bestræbelser på at omdanne Meta Mariehjemmet til Hospicehjemmet Ebenhaezer, står vi overfor flere udfordringer, hvoraf sikring af tilstrækkelig økonomisk støtte er en af de største. Vi er fuldt ud klar over, at gennemførelsen af vores projekt kræver betydelige ressourcer, og vi er fast besluttet på at udforske alle tilgængelige muligheder for at sikre, at vores projekt bliver til virkelighed.

Vi søger støtte fra samfundet, og vi håber, at både enkeltpersoner og organisationer vil overveje at bidrage, uanset om det er med en lille eller stor donation. Ved at samle vores kræfter og engagere vores fællesskab i denne indsats, håber vi på at skabe et solidt fundament for vores fremtidige Hospicehjem, hvor vi vil tilbyde omsorg og støtte til dem, der har mest brug for det.

Kontakt os
Hvis du ønsker at bidrage til vores projekt eller har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os ved at sende en mail til hospicehjemmet@gmail.com. Du kan læse mere og udfylde et støttebevis på vores hjemmesiden www.hospicehjemmet.dk.

Pga. GDPR-regler har vi ikke længere adgang til støttebeviser som er mere end 2 år gamle. Derfor, hvis du stadig er interesseret i at støtte vores projekt, må du meget gerne indsende et via vores hjemmeside.

Vi værdsætter dit engagement og din støtte til Hospicehjemmet Ebenhaezer.

Med venlig hilsen Bestyrelsen

Link til nyhedsbrevet som pdf